Dědečkové a babičky

01.07.2014 10:41

     Bez dětí by ze seniorů nikdy nebyli dědečkové a babičky. Starcem se stane každý, ale být dědečkem nebo babičkou je štěstí.

     Jednou moje sedmiletá vnučka prohlásila: "Já nikdy nechci být stará!" "A to já zase chci být stará," řekla jsem. "Proč?", divila se vnučka. "Přemýšlej," vyzvala jsem ji. "Můžou mít mladí lidé vnoučata?" "Ne", kroutila hlavou, "to nemůžou." "Kdybych nebyla stará, neměla bych tebe a tvé brášky. A já vás chci mít. Mám vás ráda." "Aha", pochopila holčička. Pak se ke mně přitulila. "Já tě mám taky ráda, babičko."

     I pro děti je štěstí, když mají dědečka a babičku. Dr. Matějček tvrdil, že dědečkové a babičky mohou klidně děti rozmazlovat. Rodiče už si je srovnají, nezanechá to stopy. Ale do smrti budou mít zážitek někoho, kdo je s láskou přijímal.